Vad är det för fel på mig?

Har inte ätit godis sen den lilla bit i måndags. Smakade lite på chokladbollarna igår som ungarna bakade. Idag när jag höll på med Julias kläder så kände jag att jag blev dålig. Jag kände mig skakis och kallsvettades. Jag måste snabbt få i mig socker för det är det enda som hjälp mig tidigare när jag fått såna symptom. Drack Pepsi Max men insåg att det inte innehåller något vanligt socker så jag gjorde snabbt i ordning choklad. Kakao, socker och lite mjölk så blandar man det till en lite smet.

Nu äter jag ett äpple och dricker honungste.

Kan tillägga att jag ätit minimalt med socker hela veckan. Så jag har inte ätit annat heller och maten har inte heller innehållt socker.

Kommentarer
Postat av: S.

Det är ju kroppens sätt att visa att den vill ha socker, när den är van att få sen tidigare.

Man kan ungefär säga att det är abstinens.

Som när en rökare får huvudvärk, blir irriterad och får svettningar.

Grejen är ju att inte ge kroppen det den skriker efter, för då är du fast igen.



Hoppas du lyckas övervinna sockermonstrena i hjärnan nästa gång! :)

2011-01-23 @ 16:09:51
Postat av: Ylva

Hej S. Jag tror inte att det abstinens utan det är ett blodsockerfall (kanske det heter något annat). Det kommer plötsligt när jag rör på mig eller ligger ner. Eller jag kan ha fel men det känns inte som abstinens iaf.

2011-01-23 @ 16:40:10
URL: http://lejisi.se
Postat av: Helen

Jag håller med S. Det låter som typiska abstinenssymptom. Precis så mår jag varje gång jag avgiftar mig från sockret. Igår var jag skakig, trög i tankarna, fumlig och glömde saker. Trött!! Vaknade svettig men började sen att frysa. Var ruggig och ganska eländig hela dagen. Kroppen vill ha socker.Man får bara bita ihop, hålla omgivningen infomerad så de förstår varför man inget orkar och sen se till att äta ordenligt, av rätt saker=kolhydratsnålt, så att man inte blir hungrig dessutom. Det tar en dag eller två sen släpper det. Idag mår jag jättebra har nästan överenergi istället. Det blir bättre.

2011-01-23 @ 22:07:50
URL: http://hrifrnochframt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...