Söndagen den 2:a januari 2011



Årets första Söndagsblogg. I detta inlägg kommer jag att skriva om beslutsångest. Jag lider av kraftig beslutsångest över  allt i stort sett. Har jag ett minsta val så tvekar jag och får värsta ångesten över att välja rätt sak för tänk om den andra saken är bättre än den jag väljer. Jag sitter och skriver för- och nackdelar. Tänker på det hela dagarna. Kan hålla på hur länge som helst och kommer inte fram till något alls egentligen.

När jag väl väljer en sak så kan jag inte vara nöjd med mitt beslut utan jag tänker på den andra varan istället för tänk om den varit bättre än den jag fick. Jag börjar hata den saken jag köpt och vill sälja den och köpa den andra saken istället. Det är så jag köpt massor med kameror och mobiler på sistone. Jag kan inte vara nöjd med det jag har.

Beställde en kamera på impuls och även om den inte har kommit sitter jag och velar fram och tillbaka om den verkligen är bra eller om jag gjort ett dåligt beslut. När paketet kommer kan jag sitta flera dagar med den innan jag öppnar och gjort mitt val.

Har inte sökt hjälp för detta och jag tror att det är svårt att bryta detta mönster för tankarna kan man inte styra över. Inte för mig när det gäller att ta ett beslut. Men om jag behåller kameran så skall jag lova mig själv att inte köpa något resten av året. Det kommer att vara svårt men jag kanske lär mig något av detta. Kanske jag lär mig uppskatta det jag har istället för att leta efter något annat som kan vara bättre.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Sv: Varsegod om man nu gillar krigsfilmer :) Straight into Darkness är en personlig favorit!

2011-01-02 @ 16:10:53
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: ella

Vilken otroligt fin blogg du har! :D

2011-01-03 @ 14:06:53
URL: http://ellwis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...