Söndagen den 23 januari 2011



Dosetter är bra att ha om man har många mediciner att hålla reda på. Jag har en mini där jag har mina mediciner. Inte alla för några får inte plats då dom är stora och tjocka. När man fyller på så ser man också hur mycket medicin som finns kvar i förpackningarna och kan gå i väg och hämta ut mera inom en vecka för oftast har man medicin hemma så det räcker till att fylla dosetten. Då blir det ingen panik i sista minuten att åka iväg och handla. Kanske apoteket är stängt och måste vänta hela helgen för att köpa ut.

Jag brukar fylla på på söndagar. Sista den på veckan och full på första dagen veckan efter. Lättare att hålla reda på dagarna också då man snabbt kan kolla om man tagit dagens dos. Men om man har som jag, taskigt minne så blir lätt hänt att jag glömmer att ta morgondosen och kommer på det först på eftermiddagen. Jag får inte ha mina mediciner framme pga barnen. Då ligger den i medicinskåpet i köket. Har inget bra larm i min mobil heller då den bara kan ta ett larm i taget.

Ni som har många mediciner har ni dosetter? Eller känns det tantigt/gubbigt med sånt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...