Fastnade

Skulle skjutsa svärmor till hamnen och redan när jag backade ut från parkeringen kände jag att det var något fel. Det var allt slask som gjorde att jag "slaskade" runt. Till slut i en sväng hamnade jag en djupare del av infarten och där fastnade jag. Prövade att skotta lite runt däcken men det hjälpte inte. Så jag fick i panik ringa till grannen och fråga om dom kunde skjutsa svärmor till hamnen för båten skulle gå snart.

Sen kom dom till mig och knuffade loss mig. Så nu står jag längst ner på gården men bilar kommer förbi till Ekeborgslokalen. Tur att grannen inte har bil för då skulle hon inte kunna komma förbi. Jag måste nog gå ut och skotta fram gården om den inte fryser till is imorgon för annars måste jag stå där ner ett bra tag. Står jag där nere så kommer mannen inte in på gården.

Grannen kunde inte ta traktorn heller för skopan på den är inte vass nog att gräva ner sig och skrapa loss slasket utan den skulle bara gå på ytan. Så det blev inget skrapandes heller. Men Moa ville ändå att vi skulle belöna dom. Iaf för att dom skjutsade svärmor till båten. Mannen får köpa en flaska vin. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...