Dag 22

Dag 22 - Det här upprör mig

Ja det är mycket som upprör mig faktiskt. För vissa kan det vara små bagateller. Det största är när svärmor kommer hit och städar. Hon gör inte på mitt sätt och ställer inte sakerna där jag vill att dom skall vara. Hon gör inte rent städverktygen efter sig som tex disktrasan. Den blir svart efter en dag när hon varit hos oss. Jag hatar när disktrasan är fettigt, skitig och svart. Framförallt fettig. jag kan inte röra en sån och får kräkminer.

När sakerna inte ligger där dom skall vara utan på helt fel ställen där min man eller svärmor tycker ligger bättre. Gaaaah säger jag bara. Hatar sånt.

När barnen leker på ett sånt sätt som inte tillhör spelet regler när jag är med och leker. Då blir jag arg och upprörd. Därför leker jag inte med barnen för att jag inte skall bli arga på dom.

Och sist när folk inte kan skriva ordentligt. Inte barn men vuxna människor. Jag vet att det finns vissa som skriver som krattor och jag önskar jag kunde blockera dessa personer på dom olika forumen jag är på. För mig är språket viktigt. När jag råkar klicka på en tråd vars rubrik är korrekt och sen inser att resten av texten är helt åt skogen fel så klickar jag bort den hur snabbt som helst för jag klarar verkligen inte av att det är fel. Nån enstaka fel som man slinter med är okej men när det gång på gång står fel irriterar mig. Har lust att skriva ett elakt brev och gnäll men det gör jag inte.

Kommentarer
Postat av: M i z c a

Om du blir upprörd över att din svärmor städar "fel", varför städar du inte själv då?

Vad tacksam över att hon ställer upp och faktiskt gör skitgörat istället..



Så trist att du inte leker med dina barn för att du själv är en dålig förlorare.. stackars kids.

2011-01-12 @ 18:09:38
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...