Svårt val

Jag har varit utan kamera i en vecka ungefär och det är med blandad känsla. Jag både saknar och inte saknar att ha en kamera. Jag har inte haft något att fota och om det blivit något så hade det säkert bara blivit på barnen eller något larvigt. Men jag saknar ändå en kamera så jag kan lägga in bilder i mina inlägg för det ser lite trist ut utan bilder i en blogg tycker jag.

Jag har här hemma en Sony DSC-WX1 (svart) men jag har inte vågat öppna den för jag har läst om den på prisjakt och många säger att den är dålig med blixt och när objektivet (heter det så på en kompaktkamera?) är ute helt. Det blir svarta skuggor då på bilderna. Jag som älskar att fote med blixt. Blir en bra bilder (för det mesta iaf) och som sagt så gillar jag den effekten som blir, speciellt om det är lite motljus på.

Istället för den kameran jag har hemma så vet jag inte vad jag skall välja. Sony DSC-WX5 som är storasyster ser ju precis likadan ut och kanske blir det samma sak där med blixten. Så jag vet inte ens om jag skall köpa den istället. Vad återstår det då att köpa? Ettan och femman har en exmor-r sensor som tar bra bilder i dåliga ljusförhållanden och skall ta lika bra bilder som en dslr. Så något annat än en sån lockar ju inte direkt då. Bakbelyst sensor heter den hos Canon men dom har inte så många modeller med just den sensorn. Inte vad jag har hittat iaf.

Så jag vet absolut inte vilken kamera jag skall använda. Jag tar egentligen inte så mycket bilder och det bilder jag tar lägger jag upp på bloggen och det är mycket sällan som jag skriver ut bilder eller framkallar så det behöver inte vara en värstingkamera med andra ord. Dottern fick min Sony DSC-W350 (rosa) så jag kan inte sälja den och köpa en dyrare kamera. Så en Canon Ixus 130 (rosa) skulle säkert passa mig bra fast jag redan hade en liknande kamera just.


Kommentarer
Postat av: Tina

Färgglada kameror är alltid lite roligare... :)

2010-09-23 @ 07:29:33
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...