Hemma igen

Var uppe tidigt i morse för att duscha innan jag åkte till sjukhuset. Kom dit lite tidigt så jag fick sitta i dagrummet och vänta. Läste i en samlingsbok från Kalle Anka medan jag väntade. Vid 9-tiden så fick jag en egen säng... ute i korridoren. Hellre en säng att ligga i än att sitta i en hård fåtölj där det dessutom drog kallt.

Sköterskorna kom och gav mig sjukhuskläder och jag fick ett käckt armband som talade om att det var jag. Tiden för operationen skulle bli 1220. Suck massor med timmar innan jag fick äta. Hade inte ätit något sen igår kväll. La mig i sängen för att läsa vidare i boken. Messade med mannen och han ringde mig två gånger. Läkaren på företagshälsovården ringde också. Min lapp som jag frågade efter kunde jag komma när som helst och hämta.

Strax efter 11 kommer sköterskorna åter och berättade att det var dags för operation och jag fick en Panadol. Knallade dit och dom släpade med sig sängen vilket jag ite förstod för jag kunde gå dit och tillbaka. Förberedelserna tog nog längre tid än själva ingreppet. Hehe. När jag skulle resa mig upp så hade jag så ****** ont i ryggen så jag måste ha hjälp upp.

Tillbaka på avdelningen fick jag äta lunch. Misstänkte att det var leverbiff. Inget jag brukar äta men det gick ner för jag var hungrig. Läste klart boken efter maten och sen gick jag för att säga att jag ville hem. Messade svärfar för det var han som skulle hämta mig. I bilen hem så blev jag trött. Hemma åt jag mera mat och sen fika på det. Tog mig en tupplur i soffan och nu sitter jag här.

Kommentarer
Postat av: N I L M A

http://maliniform.shapemeup.se/

2010-09-16 @ 21:18:46
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...