Glöden

Glöden och energin börjar komma tillbaka till mig. Skönt för det är jobbigt att vara nedstämt dygnet runt och bara gå och skälla på barnen och mannen. Så nu börjar jag fundera på min framtid och det jag har i tankarna just nu är någon form av utbildning. Men jag vet inte riktigt vad jag vill och jag behöver säkert kompletera några kurser först innan jag hoppar på en utbildning.

Någon som jag skulel vilja bli är arkitekt men utbildningen är på fem år och jag behövs säkert vara i skolan varje dag. Dessutom finns inte den utbildningen här på Åland så jag måste ta mig till Sverige eller Finland och jag har ingen större lust att vara utan mina barn så länge även om jag skulle kunna komma hem på helgerna. Vad skulle vi dessutom göra när mannen är på sjön? Vem skall ta hand om barnen? Kanske barnen fick flytta efter mig men då blir ju pappan utan barnen och det vill inte han heller.

En dröm som liten är att få skriva böcker men jag är usel på att skriva och hitta på handlingar och liknanden så det hoppar vi över. Dessutom när jag gick i gymnasiet så sökte jag lågstadieutbildningar. Men hur skall jag våga jobba som det när jag har jobbigt med folk? Det är inte lika jobbigt med barn men allt ansvar och komma ihåg allat såsom läxor och papper till föräldrarna och liknande. Mitt minne är usel för tillfället. Vet inte om det går att arbeta upp igen.

Vad återstår det då att utbilda sig till. Att bli syslöjdslärare har jag också funderat på men jag tror det är svårt att få jobb som det. Finns oftast en per skola så den som jobbar där jobbar nog ett helt liv. Nu kommer jag inte på något mera. Hjälp mig komma på några fler och roliga utbildningar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Åh tack så jättemycket Ylva. Värmer verkligen.



Kaninen på bilden var ju himla söt. Virkade du efter mönster elr på frihand?



Har också funderat på att bli arkitekt och författare (och polis, designer, konstnär, ambulansförare, veterinär, hundpsykolog, djurskötare etc). Vill så mycket så allt har bara kraschat just nu o vänt till att jag inte vill nånting längre. Tänk så fel det kan gå.



Kram

2010-09-21 @ 18:14:54
Postat av: Ylva

Jag virkade den efter ett mönster.

2010-09-21 @ 18:18:11
URL: http://lejisi.se
Postat av: Denise [Fotoblogg]

sv; Tack! :D

2010-09-21 @ 20:41:15
URL: http://denisesalomonsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Förskollärare, som jag? Ett underbart härligt jobb. Behövs massa personal med förskollärarexamen. Kan jobba i hela Sverige och som sagt, det finns gott om jobb.



Inredningsarkitekt? Modedesigner? Florist? Bagare?

2010-09-22 @ 06:58:20
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Mezza

hej

tycker inte du ska förkasta författardrömmen... varför inte testa gå en skrivarkurs på distans?Det finns en del såna. Och så träffas man kanske bara nån gång i månaden.

Finns säkert med inriktning på lite allt möjligt.

Jag funderar på nån skrivarkurs...



Kram

2010-09-22 @ 15:25:50
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...