Ångest?

Jag är inne på ångestsjukdomar ifokus och har fått lära mig en hel del om ångest och dess symptom. Tanken med denna är att jag fick tabletter mot ångest, ångest som jag inte jag visste att jag hade. ;)

Hjärtklappning, hög puls

Smärtor eller obehag i bröstet

Andnöd, känsla av att kvävas eller tappa andan

Svindel, yrsel

Ostadighetskänslor, matthet

Overklighetskänsla

Rastlöshet

Lättirriterad

Överreaktion på oväntade yttre händelser

Vara på helspänn

Svårt att tänka och koncentrera sig

Tomhet i huvudet

Svårt att somna, orolig sömn

Domningar eller stickningar i händer och fötter

Darra, skaka

Spänd eller värkande muskulatur

Stelhet

Muntorrhet

Svårt att svälja, klump i halsen

Kväljningar, kräkningar

Illamående, obehag i magen, diarre

Täta urinträgningar

Svårt att kissa

Svettas eller frysa

Kalla fuktiga händer

Sen skulle jag vilja lägga till det här med rädslan, att vilja fly hals över huvud och vara allmänt livrädd.

I vanliga fall när jag drabbas av panikångestattacker så har det varit hjärtklappningar, tryck över bröstet, skakningar och svettningar. Känslan av att vilja fly finns ockås med såklart men dessa symptom känner jag inte av just nu utan mår psyliskt dåligt pga en svacka just nu innan medicinen börjar verka. Hoppas må bättre snart.


Kommentarer
Postat av: maria - foto fööfään !

sv: Ja det är ju det. Fast som tur var så var det inte jätte mycket svåra ord :)



åh va trevligt! Ha en super fin Lördagskväll då! kram

2010-09-11 @ 17:33:57
URL: http://sloarez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...