Vad skall jag skriva om idag då?

Det goda humöret jag hade igår verkar vara som bortblåst idag. Har tråkigt och är inte alls lika själaglad. Förmår mig inte att göra något större än att ta hand om oss, laga mat och ta bort disken. Jag duschade visserligen i morse för håret var alldeles för fettigt och skitigt.

Igår var jag sporrad till simning, det är jag visserligen idag men men jag känner inte samma glöd som jag hade igår. Varför skall det vara så här för? Varför kan jag inte få vara normal som alla andra och leva ett lyckligt liv hela tiden?

Vikten bara ökar och jag får ångest över maten jag äter. Jag vill inte men ändå äter jag det där onyttiga som gör en fet. Men jag har inte ätit godis sen sista påsen i tisdags (eller måndags). Jippi för mig. Försöker att slå bort tankarna kring maten för att inte drabbas av det hemska jag hade förra vintern. Måste bara hitta något jag kan följa och ha något jag kan lita på i matväg.


En av mina tekoppar

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack för dina gulliga svar:) Lämnade två små svar inne hos mig i kommentarsfäletn.



Vet precis hur du menar. Man har energi ena dagen och nästa så blir man passiv och gnistan saknas.



Jag känner ingen aptit just nu men naturligtvis går man ju inte ner ivikt för det. Äter nog mer än jag behöver av kolhydraterna...

Inte hjälper det när andra "tiils-vidare-normala" utropar snaääla hejarop som : Ryck upp dig eller kom igen..så svårt kan det väl inte vara eller; Alla mår vi dåligt ibland.

Visst är det så men andra kan ju vända på tankarna och göra just så: Rycka upp sig!

Visst är det tråkigt när man vet(rent intelligensmässigt) men ändå inte kan påverka sitt humör!

Oj, nu skrev jag en hel bok igen, fniss:)

Kram på dig...PS. La till dig i min bloglovin lista, hoppas det är ok? DS.

2010-10-24 @ 14:51:28
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: moa

sv: tack :)



Nu har du ju gjort om bloggen igen! Jättefint blev det :)

2010-10-24 @ 14:54:36
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...