Om mig

Tänkte skriva lite om mig själv i detta inlägg.

Jag heter Ylva och jag bor på Åland med min familj. Jag är född och uppvuxen i Sverige. I nordvästra delen av Stockholm, blå tunnelbanan. Som liten var jag ett aktivit barn som lekte massor med mina kompisar och brorsans kompisar. Vi var ute mycket och lekte. Brorsan och jag bråkade en hel del och ibland kunde vi inte ens vara i samma rum utan att bråka.

Från 10-års åldern började jag på ridning och det banade iväg för flera idrotter. Jag hade alltid något jag höll på med. Dom två sporter jag höll på mest med vad ridningen och simningen. Simmade för Spårvägen större delen av min ungdom. Idrottade tills jag blev 18 år.

I skolan var jag den söta tjejen som alla ville vara med. Jag hade på den tiden väldigt ljust hår och en av få svenskar som fanns i Rinkeby. Men även om jag hade massa kompisar och så kände jag mig ändå utanför och ensam. I högstadiet fick jag komma till en svensk skola och då blev jag ännu mer ensam eftersom jag inte kände någon medan dom andra kände varandra sen tidigare. Försökte smälta in men det gick inge vidare då jag kom från Rinkeby. Skolan blev nu svårare och jag blev lite efter. I gymnasiet hade jag svårt att bestämma mig för vad jag skulle plugga till. Kom inte in på den linjen jag ville eftersom det fattades 0,1 i snittbetygen och det tack vara att min kompis fick min femma i Djurvård och jag hennes trea. :( Kom in på en lite sämre Djurvårdslinje men trivdes inte där utan sökte till Naturveteskapliga i min högstadieskola (samma som gymnasiumet). Trög och inte alls lika smart så jag fick en praktikplats på ett fritids i närheten samtidigt som jag läste några kärnämnen. Året efter började jag barn- och fritidsprogramet. efter tvåan så började jag om tvåan för jag kände mig så utanför och trivdes inte i klassen. Trivdes inte i den heller men jag stannade kvar för jag ville inte börja om i ytterligare en klass.

År 1999 flyttade jag hemifrån till Hallstavik. Min första lägenhet. Ingen aning om var Hallstavik låg men jag visste att den låg i Norrtälje kommun. Det dög för mig. I 11 månader pendlade jag till mina jobb i Stockholm innan jag flyttade till Åland år 2000. Först bodde vi i Mariehamn jag och mannen. 2003 köpte vi vårt hus och flyttade dit, samma dag som jag fick MA och blev inlagd på sjukhuset i flera dagar.

Mellan åren 2002 och 2006 fick jag tre barn; flickor och ett MA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra :P

Hur mår du då? :)

2010-10-05 @ 10:33:42
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: lindblaads

Tjaa! allt bra ?

//liindblads

2010-10-05 @ 11:10:35
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: Anonym

- då vet man det ;)

2010-10-05 @ 13:33:17
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...