Läskigt

Nu har ju den mörka årstiden kommit. Har inte tänkt så mycket på det förrän ikväll då jag skulle hämta M från Halloweenfesten i skolan. Det är så mörkt ute att jag blir rädd. Ja jag blir rädd och det har jag alltid varit. Rädd för mörkret.

Hjärtat bultar när jag skulle till bilen. En ynka pytte kort sträcka för bilen står ju utanför dörren. Det är skrämmande vad man kan vara rädd. Vuxna människa! Jag hoppas det inte blir allt för många kvällar som jag måste bege mig utanför dörren. Morgona blir ju mörkare och mörkare men det är alltid lite ljust när vi skall åka till skola och dagis. Och snart ställs ju klockarna om till vintertid så då blir det lite ljusare på morgonen igen.

Kommentarer
Postat av: Alice

SV: Tack, vatten är alltid lika kul att fota konstigt nog! :)

2010-10-28 @ 19:21:34
URL: http://junkyyard.blogg.se/
Postat av: Milla

Hoppas hon har haft en kul halloween!



Det är vanligare än man tror. Själv var jag vettskrämd som barn men blev tryggare som vuxen. Fast jag får nog säga att jag inte gärna går ut här på landet för här är becksvart. Vill ju inte stöta ihop med älgen precis=O

Fast jag är nog mer rädd att gå på stan där mörka buskage & gränder kan dölja faror...Brr

Blir skönt när snön kommer och ljusar upp tillvaron lite. Kram Milla

2010-10-28 @ 22:05:47
URL: http://bymecamkar.blogspot.com
Postat av: moa

Jaa det är jättemörkt nu :O Vi bor på landet och har inga gatlampor, måste gå 200m genom en skog för att komma till ljuset! läskigt :P men då har man ju vovvarna med sig

2010-10-29 @ 17:58:19
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Tina

När ställs klockan om förresten? :)

Jag är också mörkrädd.. Min hund också, det är säkert jag som skrämt upp stackarn! Så på kvällarna smyger vi runt som två räddharar och hoppar till/skäller som en tok för minsta lilla prassel.. Hehe.

2010-10-29 @ 20:01:47
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...