Glömska och mobil

Jag "bytte ner" min mobil från en series 60 till series 40. Ett enklare operativsystem från Nokia-mobiler. Så idag när jag sitter på internet efter maten så väntar jag ju såklart på att mobilen skall larma när det är dags att fara till skolan och hämta upp M. Någon minut före 13 så skriver mannen och frågar när jag skall hämta M. Snabbt som tusan får jag iväg så mannen fick vara hemma med minstingen som stannat hemma från dagis idag. Snabbt hämtar jag även J innan jag kom hem så att han kunde åka iväg till jobbet.

Med series 40 kan du bara ha ETT larm och den har jag satt till morgonen då vi måste upp. Med series 60 kan du har flera larm samtidigt. Just nu har jag tre larm som är viktiga att komma ihåg varje dag. Hade det inte varit för mannen så hade jag suttit till kl 14 då barnen på dagis senast måste bli hämtade. Pinsamt! Och dessutom så hade den äldsta blivit rosenrasande om jag inte hämtat henne och hon fått gå hem.


Nokia 6700 slide och Nokia 3710 fold

Kommentarer
Postat av: Milla

Vilken tur att maken påminde:) Jag gör precis som du, sätter mobilen på tider som jag måste passa.

Tekniken är allt bra att ha ibland. Kram Milla

2010-10-26 @ 18:13:56
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...