En dag i skolan

Idag var det öppet hus i skolan. Så lite före 9 lämnade jag av dagisbarnen. Första lektionen var matte och vi förädrar satt bara där bredvis och hade tråkigt. Dom andra mammorna satt och pratade med varandra senare delen av lektionen.

Efter det var det svenska och skrivstilsövning. Dom andra gick till storasyskonens klasser då. Jag blev själv kvar så jag satte med bredvid M medan hon skrev.

På rasten gick vi på en promenad vilket dom alltid gör i skolan.

Sen blev det Höstsjung i gympasalen. Alla var med och sjöng även vi föräldrar. Sen blev det mat. Jättegod mat var det. Ris med köttgryta och massvis med sallad. Mumma!

Sista lektionen var det musik där vi sjöng och gick igenom sångsamlingen. Barnen gick igenom det alltså. ;)

Hämtade dom andra och nu sitter jag hemma och har kollat igenom alla inlägg som ni skrivit. Hela 22 st inlägg hade jag på min Bloglovin idag. :)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Sv: Hm, det var konstigt! De har visserligen inte varit öppet för andra bloggare innan men prova att maila igen :) Det kanske har kommit bort bara?

2010-10-20 @ 14:20:04
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: moa

låter som en rätt mysig skoldag ;)

Oj, det var många! Orkade du läsa alla? xD



sv: Taaack :D

2010-10-20 @ 14:44:24
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...