Torra fingertoppar

Jag har fått torra fingertoppar. Brukade få det efter någon dag på jobbet. Många varor och en del tvättandes. Men jag jobbar inte utan är hemma om dagarna. Det måste vara vädret i kombination att jag diskar och tvättar händerna. Det blir en del toalettbesök om dagarna pga överaktiv blåsa och tvättar såklart händerna efteråt. Att klä av ungarna sina blöta kläder och skor gör ju också att fingrarna blir utsatta för väta.

Brukar bli en massa "problem" med min kropp vintertid. Därför tycker jag inte om vintern. Sen hatar jag att frysa också. Skulle inte vilja flytta härifrån för att jag får den bästa tänkbara vård och ersättningar (bara dom funkar).

Vad gör ni för att hålla era händer och fingrar mjuka och smidiga?


Kommentarer
Postat av: Noctifer

Använder aloe vera gele till mina händer. Bra och parfymfria brukar de vara

2010-11-11 @ 15:59:52
URL: http://noctifer-amania.blogspot.com/
Postat av: Bella

Sv: Det handlar om mattias, min kille. Vi bråkar hela tiden, jag begärde paus i måndags det vände upp o ner på mitt liv och på tisdagen kom han hit o vi pratade o pratade.. tillslut bestämde vi oss för att bli ihop igen. Idag började vi bråka riktigt rejält igen och jag orkar inte mer.. mina känslor är inte detsamma längre, jag vet inte vad jag ska ta mig till! Halva hjärtat vill bli fri, halva hjärtat vill ha kvar honom.

2010-11-11 @ 16:18:40
URL: http://tikku.devote.se/
Postat av: Moa

Jag får väldiga problem med mina händer på vintern, dom blir extremt torra,svider så dant med handkräm oxå, usch, ännu en dålig sak med vintern x_x

2010-11-11 @ 17:33:11
URL: http://mmooag.blogg.se/
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 27

Jag har faktiskt väldig tur med min hud och brukar aldrig smörja in mig eller ta hand om min hud på annat sätt. Den är mjuk och smidig ändå! Fast nu är jag ju bara 21år och huden förändras väl med åren.. Läpparna däremot blir -väldigt- torra på vintern suck

2010-11-13 @ 06:28:48
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...