Skotta snö?

Jag har aldrig förstått vitsen med att skotta snö. Varför gör man detta onödiga jobb för? Vara ute i minusgrader till vilken nytta? För att inte få in en massa snö säger ni men vad hjälper det när ungarna är ute och leker i snön där det inte är skottat. Det kommer ju in snö oavsett liksom. För att inte få in en massa snö i bilen fortsätter ni med, men vad gör det för det kommer in snö ändå om man inte sparkar av det innan man går in. Helt j*la onödigt. Bilen klarar sig fint att köra på snön den med. Så vad är problemet? Jag fattar inte?

En helt j*la onödig syssla helt enkelt. :mad:

Å nej såååå mycket snö kommer det inte här på Åland så att man inte kommer nånstans. Det räcker att dom plogar den stora vägen och gång- och cykelbanan.

Kommentarer
Postat av: Milla

Hihi, gillar den "ilskna" smileisen:)

Här är det ett måste att ploga och skotta för att överhuvudtaget ta sig ut :) Dessutom får vi ännu större, härliga snöhögar att bygga kojor i & kanor på:)

Ja, det går nog inte att ta miste på att jag älskar snö:))

Men in kommer den vare sig man vill eller inte, där håller jag med dig:)

Ha en fin 1:a advent , kram Milla

2010-11-28 @ 11:47:39
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...