Prestationsångest

Har så länge som jag kommer ihåg haft prestationsångest. Jag måste vara andra till lags och jag måste vara duktig. Inte lätt och det pratade vi lite om idag, jag och mannen, efter vårt möte med utredarna (mentalvårdarna). Berättade att jag har en inre press på mig att vara duktig och göra samma saker som mannen och följa hans krav på hur familjen och hushållet skall fungera. Vilket det inte gör utan jag mår dåligt över att jag inte klarar av det. Då blir alla lidandes för att jag mår dåligt över dom krav jag ställer på mig själv som jag själv utgår från vad mannen tycker.

Inget som han har sagt till mig att jag måste göra utan det är mina egna tankar kring allt detta. Det gör att jag inte gör något och det blir liggandes. Ågren över att jag låter det ligga och förfalla. Det blir en massa nej till barnen för att jag tycker att mannen inte tycker om det. Ja ni kanske förstår vad jag menar? Hela det här inlägget blev råddigt men jag kanske kunde förmedla något iaf.

Kommentarer
Postat av: frida

Ja han brukar prata med mig, men han ska börja prata hos en psykolog, dem skulle skicka tid till han :) kram

2010-11-17 @ 14:14:43
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: these sentences.

sv. Tack för kommentarerna!

2010-11-17 @ 19:45:06
URL: http://thesesentences.blogg.se/
Postat av: Sandra

SV: Jadu, jag har faktiskt ingen anning.. Har funderat lite på media eller något med foto som inriktning. :)

2010-11-17 @ 22:31:13
URL: http://aiya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...