Pratstund

Jag och barnen fick en trevlig pratstund efter middagen. Jag ville få det klart för dom att vi inte är några firare av tex Lilla Jul som är imorgon och att där jag kommer ifrån inte firar sånt utan det är här på Åland som dom gör det. Dom skulle inte förvänta sig paket imorgon och att tomten inte kommer. Berättade vidare att vi firar bara födelsedagar och jul (den stora julen). Ungarna verkar inte besvikna men det kanske dom blir på dagis och skola om dom får veta att dom andra barnen fått paket men dom vet iaf hur det ligger till i våran familj. Jag och mannen är inga tradtionsfirare men vi gör dom sakerna jag nämnde tidigare för barnens skull.

Sedan gick vi vidare på mitt mående och förklarade att jag kan vara ledsen och arg och sånt och att jag älskar barnen ändå. Berättade att vissa dagar är jag arg och irriterad men att det inte har med dom att göra och vissa dagar är bra som idag. M berättade då att pappa redan berättat det flera gånger men det tål att upprepas.


Bild lånad från Google

Kommentarer
Postat av: b

det tycker jag du ska, den är värd att läsa, man blir fast för den :) fin blogg förresten!

2010-11-26 @ 22:54:16
URL: http://tankarhitodit.blogg.se/
Postat av: Milla

Aha, firas det en lill-jul på Åland.

Ja tur att det inte är så här.Man har nog att hinna med till Julafton ändå.



Vad skönt att få en pratsund med barnen och skönt att veta att din man också förklarar för barnen. Låter som du/ni kommit fram till en bra väg att få barnen att lite lättare förstå situationen.

Hur känns det för dig nu? Känns det bra att ha fått berätta lite mera?

Låter som ni fick en kärleksfull stund tillsammans.

Jag tror på dig och tycker att du är stark som också väljer era egna traditioner och väljer att motstå hur andra firar!



Massor av kramar till dig vännen.

Milla

2010-11-26 @ 23:14:41
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: moa

2010-11-26 @ 23:45:29
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Moa

jaa det var jättekul, vi fick ganska mycket sålt faktiskt :D Fast det är mycket kvar så nu ska vi ha extraöppet i helgen, börjar bli liiite jobbigt :P

Tack! :D

2010-11-26 @ 23:46:50
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...