Lik sin mamma?

Är det verkligen så att man blir lik sin mamma i uppfostran och sånt? Låg i flickornas säng och funderade ikväll. Jag minns inte att min mamma läste sagor för oss när vi var små eller att hon satt i sängen och pillade ryggen. Jag är lite slapphänt med dom stora tjejerna känner jag när det gäller nattning.

Samma sak gäller det att jag inte har så mycket tålamod som min mor heller och brusar upp mig ganska lätt. Vet att mamma gjorde det men hon hade anledning till det för jag och min bror bråkade jämt och hade sönder något. Jag brusar upp mig ofta men det kan ju ha med min ADHD att göra.

Jag är dålig på att laga nyttig mat utan det blir samma gamla vanliga tjafs här hemma. Korv eller köttbullar. Micropizzor eller microburgare. Nu är jag är kräsen typ när det kommer till mat så jag fick mycket enkel mat och samma  sak flera gånger i veckan.

Vi är ganska lika jag och min mor. I gott och ont.


Kommentarer
Postat av: Milla

Ja, visst är det lite så att man "ärver",inte bara gener, utan även en del av miljöpåverkan:)



Själv var jag nog mer pappas flicka.

Dessutom kramades min mamma aldrig coh det är något jag verkligen Inte tagit efter i min egna barns uppfostrings taktik:)

Jag kramar mina barn, visar mycket kärlek och försöker att förklara för dem varför jag tycker de gör rätt & fel..Jag gör helt enkelt ganska mycket tvärtemot min mammas uppfostran.Fast så kallas jag ju "Motvalls Kärring" också, skratt.

Kram kram Milla

2010-11-23 @ 21:51:21
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: moa

sv: tack :D ja det gick riktigt bra faktiskt! bättre än väntat tror jag. men det är fortfarande mycket kvar ;)



Jag tror ofta det blir så att man blir lik sin mor. men samtidigt är man ju individer :) men det ligger ju mycket i det

2010-11-23 @ 23:45:14
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...