Kallt

Jag var med Hem och Skola ute och sålde lotter utanför Hugos. Två timmar stod vi var och såklart var det snö som föll och kallt ute. Jag trodde att jag skulle klara mig på bara långkalsonger och jeans, tjock vinterjacka, mössa och vantar. Frös redan innan jag skulle börja mitt pass. Hua hur skulle jag stå ut i två timmar?

Efter detta pass så hade jag frusna tår och fingrar. Kunde knappt trycka på min knapp på nyckeln som får upp bilens lås. Mannen ringde och det blev pekfingret som fick svara. Fumlig och jag höll på att tappa mobilen i knät. Klädde på mig varmare sockor när jag kom hem och på med tofflorna. Händerna fick tina i inomhusvärmen.

Nu flera timmar senare har jag ont i mina fingrar och händer. Dom är stela och känns tjocka. Lederna värker också. Fingerlederna alltså. Gör ont när jag skall trycka på knapparna i tangentbordet. Blir inte så mycket skrivande ikväll.

Jag fick dessutom ont i knäna och fötterna efter två timmar utomhus. Jag är inte van att stå så länge. Jag sitter mest hela dagarna så dom lederna är absolut inte vana med att ha så mycket belastning.


Kommentarer
Postat av: Pauline

åh fyy hatar kylan!! skölj händerna med mellanvarmt vatten när du kommer hem o höj sakta, de brukar jag göra de e jätte skönt. Sen har jag tur att pappa ofta har brasan tänd, jätte skönt o sätta sig där ett tag! värmekramar

2010-11-20 @ 22:33:31
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Milla

Usch, låter inget vidare. Kylan är väl inte bästa kompis med onda leder heller?

Hoppas du kan värma upp dig och att det onda försvinner efter ett tag.

Kram Milla

2010-11-21 @ 10:17:34
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: Milla

Hallå, jag tror nog du törs läsa min filmrecension. Avslöjar inga detaljer:) Kram Milla

2010-11-21 @ 11:28:31
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...