Julen 2010

Som vanligt är mannen på jobb över julen. Det blir lätt så när han jobbar dom här veckorna. Lite orättvist får jag faktiskt säga. Vill han ha ledigt måste han ta semester medan dom som jobbar motsatta veckan alltid får vara lediga och kan ta semester någon annan vecka istället. Sjukt!

Men iaf så har jag inte större lust att fara någonstans men mannen tycker att jag skall göra det för barnen. Varför skall man alltid göra saker och ting för barnens skull? Kan inte jag också ha känslor och tankar kring något? Stannar jag hemma så blir det ingen tomte och det skulle vara hemsk för barnen för alla tror på honom ännu. Vad säger man då liksom? Att han glömde eller vad då?

Sen har jag djuren att ta hand om. Vet inte hur jag får med mig båda djuren och paket och kläder? har inget semesterboende för mössen i H-vik. Pepsi har en lite mindre bur där som han även har med till sommarstugan.

Dessutom har jag ingen större lust att fara med båten över när det är julhelg. Blir ju massor av folk som rör sig och såna som kommer ombord bara för att äta julbord. Det är inte så ofta jag åker över till Sverige men dom gånger jag åkt hittills räcker. jag måste dessutom åka den 3 december för att barnen skall på kalas till min kompis dotter. Kanske blir ett till då min syrras dotter fyller år samma dag. Så två resor med Eckerölinjen på en månad är för mycket.

Messade och frågade om svärmisarna kunde komma hit istället men det ville dom inte och dom tror bara att det är så att svärfar kan komma och hjälpa till om jag behöver det. Med båtresan alltså. Det är ju inte det att jag klarar av båtresan själv med mina barn men det är mina känslor inför hela alltet som gör mig osäker. jag har bara ingen lust att åka båt eller vistas med andra människor. Ingen verkar vilja förstå det. Stannar hellre hemma i mitt trygga hem. Vill bara vara med min familj i lugn och ro och inte behöva vara duktig och vara en person som jag inte vill vara. Bara för att göra barnen glada.

Nä jag vet inte vad jag kommer att göra.


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej, Ylva.

Jag tänkte göra det enkelt för mig genom att sätta smilisar i almanackan. Tack för tipsen på söktipsen:)

Förstår din ångest inför julen. Känner liknande men behöver trots allt inte fara ensam eller inte så långt.

Kanske känns det bättre vid jul? Vi vet ju aldrig hur humöret svänger. Kram Milla

2010-11-19 @ 14:24:23
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: Malin I Form

Hm, hoppas du löser det i alla fall!



Sv: Det kostar 498:- per år, alltså 42:- i månaden. Helt klart värt varenda krona :)

2010-11-19 @ 15:32:06
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: Pauline

Tack för dina tips dem betyder verkligen! Jag har pratat med lärarna och så om skolan men sömnproblemen vågar jag inte riktigt ta tag i, jag är lite rädd för dehär "TaEnSömntablettOchDuVaknarAldrigUppIgen!" typ.



Julen är rörig och de är mycket o göra.. Försår dig precis när du säger att du helst vill vara hemma själv i tryggheten, vi ska bara fira med familjen i år de blir så himla rörigt med hela släkten o alla vänner osv!

2010-11-19 @ 18:54:51
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...