Hmmm....?

Jag fick prata med en läkare på VUP igår om mina mediciner då min behandlare är på semester till den 13 december. En månad är det som hon är borta. Fick reda på det då jag mejlade henne och jag fick ett automatiskt mejl tillbaka om att hon var borta.

men iaf så frågade jag om min senaste medicin som jag börjat med. Ligger på en dos på 100mg fast den rekommenderade dosen är 3 gånger så hög. Skulle ligga på den dosen tills min psykiatriker kommer tillbaka. Dessutom har jag på eget bevåg höjt min andra medicin (antidepressiv) till det dubbla. Två tabletter istället för en för att jag kände att jag var nere och varit det ett tag. Efter en vecka börjar det bli så att jag har triggat igång en hypoman fas. Det är i början känner jag och sänkte dosen till det vanliga idag. Visserligen skulle det vara skönt med en gladare period men den skall helst inte triggas igång av mediciner anser jag. Kan bli fel eller nåt sånt.

Önskar jag kunde bolla mina tankar med någon om detta.

Kommentarer
Postat av: Bella

Skönt att jag inte är ensam om att tänka så.

Jo självklart kan spriten förstöra levern ännu mer, men där kan man iaf VÄLJA när man ska "förstöra levern" inte som med medicinen som man är tvingad till att ta flera gånger om dagen. :/



2010-11-25 @ 12:47:43
URL: http://tikku.devote.se/
Postat av: Milla

Vet inte så mycket om mediciner ännu. Men jag är ju så "ny" i min bipolära II.

Jag vill klara mig på så få mediciner som jag kan men naturligtvis vill jag inte må dåligt.

Jag försöker att acceptera att jag är upp & ner som en berg-o-dal bana men att det förhoppningsvis finns en plats även för mig:)

Är väl inte direkt till någon hjälp i dina frågor men jag finns här för dig om du behöver:)

Kram Milla

2010-11-25 @ 19:21:34
URL: http://bymecamkar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Sv: Jo, får använda dem till våren isåfall, om jag inte har något annat under :)

2010-11-25 @ 20:17:00
URL: http://spinkisen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...