Fy fan säger jag bara

Imorgon skall jag åter ta till drastiga metoder och inte äta speciellt mycket. Läste på någon sajt om en sak som gav hundra kalorier. Visst tänkte jag och köpte en Kesella med vaniljsmak eftersom jag inte riktigt visste hur dom smakade för jag har aldrig smakat Kesella. Trodde inte det skulle vara sån stor skillnad i kalorier på vanlig och vanilj. Receptet stod det 1,5 dl. Burken är 250 gr men jag delade upp den i två delar så blir det ju mindre än 1,5 dl i varje.

Bären har inte så många kalorier så där var det inga problem. Men nu har jag upptäckt att hela Kesella-burken innehåller 425 kcal. Satan vad arg jag blev på mig själv för att inte läsa vad det stod fast jag brukar göra det. Jag har knappt gått ner i vikt och dom senaste två dagarna har jag gått upp 9 hg. Inte undra på att jag inte går ner i vikt. Äter som en jävla idiot och Kesellamåltiden är ju rena helvetet. men imorgon skall jag återgå till min diet jag hade innan och räkna varje dag. Har redan kommit upp i 1200 kcal och då är den bara klockan på eftermiddagen.

Fan vad jag hatar mig själv. Skall inte äta något mer än lite sallad. Det är lättare nu när gubben är på jobb och barnen på dagis och skola. Dessutom kommer det att vara färre barn hemma i helgen än normalt. Jag hinner nog gå ner ett par kilo innan mannen kommer hem nästa tisdag. Dessutom vet han om att jag haft anorexia-varning på mig innan jag föll ner i det bottenlösa hålet med socker och skitmat.

Kommentarer
Postat av: Mezza

Hmmm... nåt knas med blogg.se? Allt tar en himla tid på vilken jag än kollar in på...



Vet att jag varit kass på att kommentera... men jag kikar in här varje dag!

Vill du få chansen att bli Veckans Blogg inne hos mig?

Kolla in: http://mezzasblogg.blogspot.com/2010/05/veckans-blogg-la-mezza.html



Varmaste kramar!

2010-05-11 @ 21:53:53
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...