Dålig

Oj vad jag är dålig på att skriva i min blogg. Men har jag inget vettigt att säga eller gnälla om så skriv det inget. Här inte för att sitta och skriva vad jag håller på med stup i kvarten bara för att uppdatera bloggen så många gånger som möjligt.

Kan berätta att jag var till den där personen jag inte ville ha som behandlare igår. Vi prata om min medicin eftersom jag frågade om jag kunde få byta tillbaka till det jag hade innan då jag har blivit så arg, irriterad och sånt på den nya medicinen. Det var ett kort samtal och jag fick tillbaka både Optipar och Risperidon. Förra vecka minskade jag på Ketipinor själv. Första dagarna tog jag bort 100mg och efter några dagar till 50mg så igår var jag nera på 200mg. Sista tabletten i asken så idag sänker jag till 100mg innan jag tar bort den helt. Hon frågade MIG om jag minskat på tabletterna. Trodde hon skulle bli sur att jag minska på egen hand men när hon frågade var det som om det var det självklaraste att jag skulle ha gjort.

Så i morse tog jag en halv tablett av Optiparen och om några dagar skall jag öka till en tablett. Kommer inte ihåg styrkan men jag tror den är på 20mg.

Hoppas nu att jag inte är arg så mycket och att tvångshandlingarna och ångesten skall minska igen. Risperidon är det bästa som hänt. Medicinmässigt alltså.

Kommentarer
Postat av: S

Skriv så ofta eller sällan som du vill, det är din blogg.



Hoppas det blir bättre med medicinbytet, att du får känna dig lugnare. Jag gillar Risperidon trots att jag får en biverkning, ibland får man ta det onda med det goda.

2010-05-26 @ 08:45:06
URL: http://ord2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...