Bensoliknande preparat

Jag äter Stella varje kväll för annars så kan jag inte somna på en vettig tid. Eftersom man skall ta den när man skall gå och lägga sig så kan det bli väldigt sent emellanåt. Till och med min man somnar före mig och är trött. Vilket är ovanligt för mig men så har det varit i flera månader. Kan vara uppe till ett halv två om nätterna utan att ens känna mig trött. Vaknar ändå vid halv 8 och är inte trött under dagarna.

Stella har jag egentligen fått som behovsmedicin men det är inte så nu. Jag är rädd att den nya kontakten skall dra in på min medicin sen när den tar slut. Jag behöver den för att ens få sova en natt.

LmV. skriver om detta och att många vuxna kan bli beroende av dessa bensoliknande preparat. Jag struntar i det just nu för jag vill sova för annars funkar jag inte i vardagen. Jag måste ta den varje kväll så det kanske gör mig till en missbrukare men va fan, jag skall väl få sova som en "normal" människa jag med. Som sagt hoppas jag på att hon fortsätter att skriva ut denna medicin till mig när receptet tar slut. Har ett uttag kvar. Psykiatrikern gav mig mera Atarax som jag skulle ta vid 21-tiden för att förbättra insomnadet istället för att ta två tabletter av Stella (zolipdem). Har bara testat en gång och det var ju inte lika kul att somna in med en trötthet/lugn i kroppen och att vara trötter redan 22-2230.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...