Efter sol kommer regn

Jag har haft det bra i nästan två veckor nu och det tog slut i morse. Jag försov mig en kvart tjugo minuter och ungarna sitter i vardagsrummet. Hade det varit jag som var uppe med barnen så hade dom inte fått äta där men nu var det farmor som var uppe och hon låter dom alltid sitta där oh äta. Bara för att dom frågade, typ. Sen dess har jag haft en ångest. Ångest för att jag är så fet, ful och äcklig. Hatar min kropp och jag skulle bara vilja ta en kniv och skära bort allt fet som syns på mig. Jag fick nämligen syn på min spegelbild och det har bränts fast i näthinnan. Jag brukar att undvika att se mig själv i spegeln utom då jag klämmer finnar och porer i ansiktet.

Jag hittade mig en ny kniv på jobbet i helgen och överlycklig för det men samtidigt så oroar jag mig för hur jag skall kunna bortförklara mina byxor i sommar för jag har inte så långa strumpor så att det täcker alla märkerna. Funderar på och köpa mig ett par leggings.

Hur skall jag kunna stå emot mitt småätande och sockersug? Det är det jag går upp i vikt av plus att jag inte är ett stort fan av att motionera mig. Jag måste hitta på en hobby som involverar mina händer och tugga tuggummi och som jag kan göra hela dagarna. Jättesvårt och det kommer aldrig att funka så jag sitter vid datan och ruttnar bort. Vad gör det för då slipper ju gubben se min fula och äckliga kropp. Ännu mindre röra vid mig. hatar när han skall röra mig för jag vill inte bli påmind om min feta kropp.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad jobbigt du verkar ha det med dig själv, hoppas det blir bättre snart med självkänslan. Ser du inte ngt positivt med dig själv? Eller kan du se din kropp som ngt fantastiskt som faktiskt har haft förmågan att kunna producera barn? Något vackert hos dig själv måste du väl ändå kunna komma på?? Pepp-kram/Hanna

2010-03-08 @ 11:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...