Jobbigt värre

Jag har nog vetat om att äldsta tjejen skall ha Småstjärnorna i skolan men jag har aldrig vetat när förrän igår. Det kommer som en överraskning och jag sitter här och ångesten börjar komma. Dessutom skall det tydligen kosta pengar i inträde. Det fick jag veta för några timmar sen. Hur jävla kul är det? Inte ett jävla dugg kul om jag får säga min mening. Ingen som helst information om detta. Tänk om jag kom dit och får veta först i dörren att det kostade pengar. Snacka om att jag skulle dö då. För det är ytterst sällan som jag har lösa pengar på mig.

Nu fick jag reda på det så pass sent att jag inte skulle hunnit till banken eller bankomaten som dessutom ligger inne i stan 33km bort. Slöseri med bensin för en sån sak. Gubben tyckte att jag skulle ringa och fråga grannarna. Jag vägrar att fråga någon annan så är det bara. Det slutade med att jag hade sönder två spargrisar för att få ut lite mynt.

Jag sitter nu här och kroppen och hjärna skriker bara Nej, gå inte dit för det finns ingen jag känner och det kommer att vara skitmycket folk och dessutom skall man tydligen sitta vid bord så man måste verkligen vara social. I och med det så är jag nästan tvungen att köpa fika till barnen eftersom dom andra kring bordet säkert kommer att fika.

Fan vilket dilemma. Kanske en Atarax innan jag åker dit. Vill inte men jag kan inte göra barnen besvikna för dom har ju sett fram emot att få se äldsta tjejen uppträda.

Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...