Snabbt avslut

Det var meningen att jag skulle avsluta med Optiparen och jag fick sköta nedtrappningen själv. Det blev endast fem dagars nedtrappning och dagen efter sista tabletten så tog jag Tramal som man egentligen inte får äta samtidigt men jag tänkte mera på att nu äter jag inte längre dessa tabletter så då kan jag ta en. Tog Tramal två dagar i rad och nu har jag fått konstiga biverkningar i form av yrsel, huvudvärk, gråtfärdig, fler toalettbesök (nr 2) och små inre skakningar.

Dum som jag var läste jag nyss att man inte skall äta Tramal eller Optipar inom 14 dagar man avslutat nån av dessa mediciner. Jag tog ju inom 24 timmar. Inte undra på att jag mår skit nu. Skulle på backluckeloppis idag men jag vågar mig inte dit för rädslan att svimma eller nåt sånt. Så typiskt också att VUP har stängt nu under helgen men sjuksköterskan jag pratade med på Hälsocentralen sa att jag inte skulle ta Tramal nu och återinsätta en halv tablett Optipar och sen prata med dom på VUP på måndag.

Jaja vi får se hur detta slutar och att det går över snart. Ha en trevlig dag.


Kommentarer
Postat av: S

Oj, att avsluta Optipar på bara fem dagar låter tufft. När jag slutade med den svenska motsvarigheten Seroxat tog det snarare fem veckor, och då kände jag ändå av utsättningsbesvär fast jag inte är så känslig. Det är nog bra att du pratar med VUP om det. Hoppas det blir bättre snart.

2010-07-24 @ 10:36:59
URL: http://ord2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...