Ingen resa med Eckerölinjen

Nä jag har dom senaste dagarna blivit mera anti till denna båt. Den är liten och det är alltid massvis med folk. Lite för mycket på en sån liten båt så det känns som om dom är på mig hela tiden. Bara tanken på att jag skall spendera tiden på denna båt utan gubben är allt för jobbigt för mig. Dessutom en nästan två timmars bussresa i en ännu trängre buss med en massa människor skulle jag få panik.

Så jag gjorde det enda rätta och bokade in mig på en av Vikings båtar. Visserligen måste vi åka 0435 från Mariehamn men barnen får ju sova några timmar innan så det kanske funkar. På dom Stora båtarna så är man lite mera anonym fast det är fler människor på dessa båtar så känns det inte fullt så trångt och man kommer undan på ett annat sätt.

Dessutom måste ni tänka att jag är knäpp som föredrar tunnelbanan framför bussen men det är samma sak där. Vi kommer inte mitt i trafikrusningen så det är mera space och man kan faktiskt välja en vagn i mitten så då blir det mera "luft" omkring sig.

Vill inte hamna i panik som jag redan började bygga upp flera dagar innan jag skulle åka med Eckerölinjen. Och dessutom vill jag inte ta en Atarax för jag blir så trött och seg och då skulle jag inte orka med tre busar runt omkring mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...