Söndagen den 26:e december 2010



Ja då var det söndag igen och denna gång tänker jag skriva om julen och december. För mig innebär det en massa pengar som skall slösas och en massa presenter hit och dit. Inte nog med att vi har kalas både i mitten av december och dom första dagarna in på januari det skall vara jul och sen nyår. Det skall handlas en massa mat utöver det vanliga. Det skall stressas runt med att lämna julklappar och sånt.

Jag är inte så förtjust i att åka båt som ni har märkt och behöva göra det så ofta i december sliter på mig och jag blir inåtvänd. Jag hatar att fara runt och vill helst sköta mina saker hemifrån och via posten. Detta år var jag tvungen att åka till mina svärmisar för att både mannen och hans föräldrar tyckte att jag borde fira jul hos dom istället för hemma. Det skulle inte bli en riktig jul sa dom. Men vi firar liksom inte jul heller. Visst vi köper julklappar till barnen men där tycker jag att det räcker och jag vill fira julen hemma hos mig.

Varför ingen lyssnar på mig det vet jag inte men alltid skall det vara för barnen men mina känslor då? Är det ingen som bryr sig om dom också? Bara för att man är vuxen och har småbarn måste man göra allt för barnens skull men den som är psykiskt sjuk skall stå undan för dessa barn. Jag har visserligen satt barnen till världen men jag skall väl ändå få ha mitt för mig själv och ta hand om mig själv i mitt egna trygga hus?

Nä nästa år tänker jag inte fara runt och jag tänker fira hemma hos mig för mannen har tagit ledigt redan nu för annars så hamnar han att jobba julen igen. Jag har en sak mindre att tänka på och det är skönt. Julen för mig är psykist påfrestande och jag är glad att den är över för denna gång och jag kan blicka hemåt för imorgon far jag hem.

God Jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...