Har jag berättat om mina tvånga handlingar?

En sak som kommer att nämnas i mitt B-intyg där min psykiatriker skriver en "historia" (vet ej vad det kallas just nu) och berättar om mina svårigheter osv. Jag har ju OCD men äter medicin för det och funkar rätt så bra. Men jag kan iaf skriva om hur det ser utan denna medicin.

Jag har ett tvång mot fett. Fett i ansiktet, fett i håret och disken. Ansiktet tvättar jag flera gånger per dag och smörjer in mig för jag klarar inte av torr hud heller. Håret blir en gång om dagen istället för två gånger i veckan. Det blir att jag diskar det mesta för hand även om vi har en diskmaskin. Diskar och diskar och diskar för att få bort fettet. Känner en hinna på alla sakerna som för mig är fett. Även om jag står och diskar måste jag tvätta händerna med Yes för att få bort den feta känslan. Jag mår dåligt av fett och får ångest om det inte försvinner. Blir stressad. Diskar mannen något så är jag där och diskar efter att han gjort det. När vi äter kött tex så sitter jag och skär bort minsta lilla fett som finns. Både i och utanpå köttet. Väldigt påfrestande för många kan tänkas och även för min man som tycker att jag är löjlig.

Jag har alltså ingen bascillskräck eller upprepar mig eller har ramsor för mig. Inga tankar eller nåt sånt utan det är bara fettet. Inte heller kontrollbehov som att kolla allt 20 gånger fär att vara säker på att man tex stängt av spisen eller låst ytterdörren.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kan det feta göra dig? Vad händer om du skulle råka äta lite fett? Man kan träna bort men det är svårt men försök.

2010-12-13 @ 18:46:00
Postat av: Ylva

Det feta gör mig osäker då jag trots mitt fula ansikte och kropp skall göra att folk hatar mig för att jag inte är fin nog. Sen klarar jag inte av det där geleliknande sörjan i min mun. Jag får kväljningar och mår dåligt. Är inte rädd för att bli fet för det är jag redan utan det är hur det är i mitt ansikte; glansigt och fettigt. Fingrarna blir äckliga och jag kan inte ta på något annat förrän jag tvättat händerna. Äter ungarna tex pannkaka så tvingar jag dom att gå och tvätta händerna med tvål efteråt. Tankarna kring detta är att dom kladdar ner överallt med fett och sen kanske jag kommer efter och tar på det så är hela dagen förstörd.

2010-12-13 @ 18:52:22
URL: http://lejisi.se
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 33

Vad jobbigt det måste vara för dig!



Något jag tycker är skitjobbigt är vatten i ansiktet, så jag tvättar faktiskt inte ansiktet speciellt ofta.. Vågar inte skriva hur sällan men det är sällan. Hatar vatten i ansiktet! Har inga problem med hyn och inga finnar eller sådär, vilket är jätteskönt tycker jag.

2010-12-23 @ 21:25:26
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...