Dag 1

Dag 01 – Presentera mig själv

Ylva heter jag och jag är 32 år gammal. Bor på Åland med min familj. Kommer från Sverige där jag är född och uppvuxen i en ort nordväst om Stockholm. Jag var en av få svenskar som bodde på den orten. På min tid var det överväldigande turkar men numera finns det mes somalier.

Från det att jag var 8 år har jag idrottat väldigt mycket. Red i många år och sen blev det simning och en rad andra sporter. En sport som inte är så förknippat med tjejer är hockey som jag spelade i sena tonåren.

År 2000 träffade jag min man och flyttade hem till honom på Åland. Själv är han uppvuxen i Hallstavik av finska föräldrar. Då bodde jag också i Hallstavik medan han bodde i Mariehamn.

2001 gifte vi oss och 2002 kom vår första tjej. 2003 flyttade vi till vårt hus som vi än idag bor. 2004 kom nästa tjej och 2006 kom den sista tjejen.

Just nu är jag sjukskriven för mina artrosen i tumbasen. Men det kommer att gå över till en ev. tillfällig sjukpension eller rehabilitering till sista augusti 2011.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...