Mitt apotek

I brist på annat att skriva så kom jag på en tanke. En helt crazy-tanke som jag inte tänker genomföra. Undrar hur jag skulle må om jag tog en tablett av varje medicin jag har hemma? Sjukt att man har så mycket mediciner men det tar tid att hitta dom rätta. Synd bara att förpackningarna är så stora. Dosering är från förpackningarna och kan således vara högre totalt.

Mediciner jag tar nu:
  • Sertralin 50 mg
  • Risperidon 1 mg
  • Concerta 27 mg
  • Burana 400 mg
  • Panadol Forte 1 g
Mediciner jag har tagit:
  • Lamotrigin 25+50+100 mg
  • Ketipinor 25+100 mg
  • Nozinan 5 mg
  • Triptyl 10 mg
  • Optipar 20 mg
  • Melpax 10 mg
Mediciner vid behov:
  • Alzyr 10 mg
  • Stella 10 mg
  • Tramal 50 mg
  • Panacod
  • Atarax 25 mg

Kommentarer
Postat av: S

Fy, det skulle nog inte vara någon skön upplevelse. Jag har också fått ta en hel del mediciner, försöker lämna tillbaka gammalt då och då till apoteket för förstörelse. Men det känns synd när de varit så dyra, men det finns inte direkt någon annan användning för dem.



Jag tycker du tagit några fina bilder, jag tycker ju om blommor och bilderna är vackra, gillade fartbilden på gungan. Fortsätt du att fotografera, du har nog talang för det.

2010-08-05 @ 18:00:57
URL: http://ord2.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jo visst vill man inte göra sig av med dom, dom var ju så dyra. Men som du säger så har man ju ingen användning av dom.



Tack för kritik på bilderna. :D

2010-08-05 @ 18:08:20
URL: http://eywa.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

oj varför så många tabletter :O

2010-08-05 @ 21:27:37
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...