Måste gå ner i vikt

Men jag vill inte banta för risken är stor att jag faller tillbaka i mina tankar jag hade i vintras. Hur skall man kunna gå ner i vikt utan att banta? Det är ju svårt för börjar jag väga och mäta maten så blir det lätt till en (o)vana och tankarna kommer tillbaka. Tänker på det men inte i samma utrsträckning som tidigare.

Det var jobbigt med all den ångesten och tankarna som höll att förgöra mig. Även om jag inte höll på länge och jag förstår hur ni andra med anorexia tänker och känner er. Men på nåt sätt så lyckades jag bryta den "ganska" snabbt (vad nu ganska snabbt räknar som). Men den korta tid jag höll på som värst var asjobbig och det tog all min tid till maten och vägandet. Ångesten på kvällarna ör jag var hungrig men vågade inte äta för jag var rädd att vågen skulle visa plus morgonen efter.

Sen var det inte så kul när barnen gjorde likadant som mig. Vägde maten och ställde sig på vågen. Det var nog det som sporrade mig till att sluta med det jag höll på mig men exakt vad som gjorde att jag lyckades bryta detta vet jag inte än idag. Det kan ju har och göra med att jag vågade berätta det för min psykläkare och fick lätta på mitt hjärta och helt plötsligt så var det ingen hemlighet längre.

Kommentarer
Postat av: nikolina

Vet du vad jag tycker? :) Jag tycker att du kan hitta på lite olika aktiviteter med dina barn. Typ som att åka och cykla, spela fotboll, ja, vad som helst. Gå ut och promenera med dom. Det får alla nytta av :)

2010-08-21 @ 17:27:33
URL: http://nikolinacurko.blogg.se/
Postat av: nikolina

Sv: haha ja, det är ju ett sätt att komma ihåg vad som är vänster och vad som är höger :D



Lycka till nu, hoppas det går bra för dig så du blir nöjd med din kropp! :)

2010-08-21 @ 17:44:26
URL: http://nikolinacurko.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej



Nej jag hittade inte den... Ingen som heter Blogg droid eller Bloggdroid :S

Kram

2010-08-21 @ 18:18:09
Postat av: N I L M A

Sånt är jättejobbigt, vet precis vad du pratar om

2010-08-21 @ 21:02:28
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...