MADRS

Jag har känt ett tag att jag är på väg ner och gjorde detta test idag för att se var jag ligger och det låter inge vidare. Fick 28 poäng och det ligger ganska högt upp i skalan. Kan ju vara att det går lite mera ner för jag har ju slutat med Sertralinet för några dagar sen. Ja ja vi får se hur detta slutar. Har ingen större lust att börja med dom igen pga viktökning.

0-11 poäng Du lider inte av någon depression.
12-20 poäng Du lider av måttlig depression.
>20 poäng Sannolikhet är hög för egentlig depression om ditt tillstånd har varat i mer än två veckor.
>40 poäng Inläggning på psykiatrisk klink bör övervägas (detta beror delvis på förekomst av självmordstankar, anhörigstöd etc.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...