Dyblöt

När jag och minstingen gick till dagiset i morse så droppade det bara lite granna. Jaja tänkte jag och tog inte på någon regnjacka eller nåt sånt eftersom minstingens var redan på dagis. Ca 100 meter från dagisgården började det regna. Dottern kunde iaf byta kläder och skor och sen sätta på sig regnkläder innan hon gick ut. Jag skulle handla men valde att inte göra det och missförstånd mellan mig och dom andra flickorna visade sig bli väldigt knasigt.

Halva vägen hem i ösregnet pratade jag med mannen och när jag nästan var hemma så ringer han igen och sa att ingen svarade i telefonerna. Kommer hem och upptäcker att ingen av barnen är hemma. Dom ringer mig samtidigt som jag är hemma och berättade att dom var i affären och väntade på mig. Stackars barn, dom hade gått och cyklat i regnet för att lämna ett paraply till mig. Det var där missförståndet blev. Jag hade att sagt att dom inte behövde komma men dom hade inte hört på.

Så jag fick ta min oförsäkrade bil för att hämta dom och samtidigt handla lite mjölk och skorpor. Efter att jag bytt om såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...