Allt blir bara fel

Jag fick hem ett besked att perioden april-juni blivit godkänt av FPA (Folkpensionsanstalten) och om jag skulle vara mera sjukskriven så skeulle jag (citerar) " Om Er arbetsoförmåga forsätter efter 16.6.2010 och Ni vill ansöka om fortsatt utbetalning av dagpenningen ber vi Er att lämna in ett läkarutlåtande B, utfärdat av Er läkare.". Jag ringde då till min läkare som skulle fixa detta och skicka den till min chef. Men han var på semester så det blev lite sent men nu två månader efter förra utbetalningen så har vi hört något och jag ringde upp och dom hade inte fått in något Sjukintyg och nu helt plötsligt gills inte b-intyget. Jag sjönk genom stolen. Jag har varit borta från arbetet i två månader olovligt eller hur jag skall säga det och under hela denna tid har vi inte fått pengar så vi har fått låna från lånekontot och där ligger vi ganska rejält back.

Efter samtalet med FPA så satt jag bara och grät. La upp min kamera på annons och även mejlade till bilförsäljaren så att dom kunde ta tillbaka min bil för vi har inte råd att använda två bilar. Har dessutom svår att hitta något arbete eftersom jag inte har någon bra utbildning. Har inga tillräckliga behörigheter heller så dom måste jag först plugga upp och det kommer att ta evigheter innan jag har utbildat mig klart så det känns fel att börja en utbildning när man passerat 30-års sträcket. Blir ju inte klar förrän jag är 37 år och då är det inte många år till innan man blir pensionär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...