Rädd

Jag skall ju åka över till Sverige imorgon och kommer då inte kunna laga min egen mat. Maten som bjuds är oftast lite fetare och all kött ligger i såsen så jag har ingen möjlighet att välja bort såsen eller ta bara lite grann. Däremot kommer jag att ta med mig min egen sallad så att jag åtminstone får i mig färre kalorier än att mätta magen med en massa fett och sånt.

Men det jag är rädd för är att jag skall tappa fattningen och börja äta som det blev sist. Jag åt godis och fika och massor med mat. Gick upp säkert 1,5 kg på en helg men det vill jag ju inte. Jag vill bli smal och det är fort.

Dessutom kommer jag inte kunna väga mig varje dag som jag kan här hemma så jag kommer inte kunna reglera något förrän jag är hemma. Och jag vill ju inte såra svärföräldrarna då dom är uppväxta med att fett är en lyxvara så nu när dom har pengar så blir det fettare mat. Dessutom fikar dom varje dag och det gör inte vi. Vi fikar bara när det kommer gäster och det är ju inte ofta.

Usch hur kommer detta att sluta. Pratade med psykologen men hon försökte att släta över det med olika knep om att kroppen behöver det och att man kan ta lite utav det som bjuds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...