Inskolning

Idag var det första dagen som minstingen började på dagis. Inskolning denna vecka för att sedan lämnas helt i nästa. Hon var väldigt entuastiskt och var duktig både vid frukosten och påklädningen. Hon blev lite orolig när jag åkte förbi vägen som går till dagiset men jag måste ju lämna älsdta i skolan först eftersom hon har en tid att passa. Förklarade snällt att vi måste lämna henne på skolan först. Sen åka dagis, sa minstingen. Ja sen åka dagis svarade jag.

Det gick bra med att klä på galonbyxorna och sen var hon snabbt ut på gården. Ena fröken fick ta henne. Hon hade inga problem alls att fälja med henne till leksaksförrådet. När jag kom ut så gick jag över gården som fortfarande är täckt med snö och is. Stukade foten mitt i allt. Så j*la typiskt. Min första semesterdag dessutom. Gick bort för att sätta mig vid borden så fröken for runt med henne på gården medan jag tittade på. Men jag gick upp efter ett tag för jag frös. Hade helt fel kläder på mig för jag trodde det var varmare än det faktiskt var.

Vi var ute lite mer än en timme och sedan var det ingång och samling men hon ville inte alls vara med utan sprang runt. Hehe, precis som alla barn gör. Måste hinna med att leka med alla leksaker som dom ser. Det bjöds på frukt men hon vågade inte ta fast jag sa att det var okej. Jaja, går ingen nöd på henne. Hon lekte en stund med något dockhus för att sedan övergå till bilarna som en annan drog fram.

Lite på två timmar var vi där och det blir likadant imorgon. På torsdag skall vi lämna henne en stund och hämta henne innan lunchen. Sen på fredag blir det lunch och hemgång efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...