Första ensamma dagen :D

Minstingen är inskolad och klar men har inte fått vara ensam hemma ännu under dagtid. I måndags så jobbade jag och på tisdag då jag gått på ledigt så var jag och gubben till stan och sen for han på jobb. Idag är allltså den första dagen då jag är ensam hemma utan barn. Det är så skönt och jag har bara suttit framför/bakom datan hela dagen och kollat in några forum och sajter.

När jag gått upp och gjort något såsom toabesök så passade jag på att skura den och handfatet. När jag gjorde min sallad så fick hamstern sallad. Jag har alltså småplockat eller donat då jag ändå var uppe och gick. Funderade även på om jag skulle ut på en promenad men jag gjorde aldrig det. Ville bara vara hemma och supa in lugnet.

Nu har jag hämtat dagisbarnen och jag är på ett mycket bättre humör och jag är lugn och lyssnar på vad barnen har att säga/berätta. Dom märkte nog direkt att jag var så lugn för dom var så snälla och hjälpte varandra med det ena eller det andra. Utan att jag sa något. Jag berömde dom till och med när dom gjort något bra. :D Så stolt över mig själv fast det inte var så mycket som jag gjort utan jag fick detta lugn på dagen. Snart kommer den äldsta hem från skolan, hon cyklade idag.

Kommentarer
Postat av: Mezza

Åh va SKÖNT!!!

kram

2010-04-14 @ 18:23:18
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com
Postat av: Malin **

Härligt!!! :) Tummen upp

2010-04-15 @ 06:55:51
URL: http://honest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...